catala  castellano
Logo Dr.F.Codina Garcia




Web Médica Acreditada. Ver más información 
Imatge estetoscopi
Bodegó, per Eugenio Lucas Velazquez

L'Assemblea General de les Nacions Unides ha designat el 2013 «Any Internacional de la Quinua».
La quinua o quinoa, un dels cereals més importants dels Andes. Tècnicament, és la llavor d'una herba, encara que és considerat un cereal. La quinoa és conreada des de fa milers d'anys a la regió dels Andes.

La seva creixent popularitat i la aberrant especulació amb els preus dels cereals dels últims anys han convertit la quinoa en un aliment de luxe, almenys en els mercats europeus.

En comparació amb altres cereals integrals, és relativament rica en proteïnes, ferro i magnesi i el seu sabor és agradable i textura suau, i és excepcionalment versàtil i fàcil d'usar. La quinoa és rica en vitamines del complex B, vitamina C, E, tiamina, riboflavina, i té un alt contingut de minerals, com ara fòsfor, potassi, magnesi i calci entre d'altres.

quinoa

Al matí es pot prendre com qualsevol altre cereal per esmorzar barrejant amb panses o fruites en rodanxes. Per al dinar es pot usar en amanida o servit juntament amb vegetals.

Està lliure de gluten, és fàcil de digerir i té un índex glucèmic molt baix, el que significa que manté els nivells de sucre en la sang. La quinoa és una excel·lent font de fibra dietètica tant soluble i com no soluble. És apropiada per a tothom però especialment per als celíacs (persones intolerants al gluten), les persones vegetarianes, per la gran quantitat de proteïnes completes; esportistes, dones embarassades i persones amb necessitats augmentades de proteïnes, minerals i vitamines.

Resumint la informació nutricional, a cada 100g. crus de quinoa trobem:

1. 400 Calories.
2. 68 g. d'Hidrats de Carboni.
3. 17 g. de Proteïna.
4. 7 g. de Greixos.
5. La quantitat de ferro necessari al dia (70g. de quinoa cobreixen les necessitats diàries al 100%).
6. Un 20% de Calci recomanat diari.
7. Importants quantitats de vitamines B1, B2, B3 C i E i àcid fòlic.
8. Importants quantitats en minerals com magnesi, fòsfor, potassi i fibra.

Els cereals formen una part important de la dieta diària.

Dr. F. Codina Garcia. Desembre 2014

quinoa
ajustament
icona descarrega

Avís: La informació d’aquesta pàgina no es pot considerar un diagnòstic ni un tractament , així no pot substituir l’atenció medica. En cap cas substitueix l’opinió o les prescripcions dels professionals. El titular del lloc web no pot garantir que la informació està completament lliure d’error tot i els esforços per assegurar la veracitat i l’actualització . Es recomana sempre la consulta al seu pediatra i no es fa responsable de possibles malentesos del continguts de la pàgina.