catala  castellano
Logo Dr.F.Codina Garcia




Web Médica Acreditada. Ver más información 
Imatge estetoscopi
Les tres edats, per Gustav Klimt

Com ensenyar un bon comportament

S'ha d'ensenyar un bon comportament als nens/es de manera que puguin viure i funcionar bé en societat quan creixin. Un bon ensenyament inclou recompenses per bon comportament. Serà l'edat del nen la que guiï les formes d'ensenyar-lo. Alguns suggeriments per a ajudar-li a ensenyar al seu fill/a serien:


Que ha de fer:

1. Animi al seu fill/a i doni-li molt afecte.
2. Recompensi el bon comportament. Lloï el seu fill/a i presti’l una atenció extra quan fa alguna cosa bé. Doni’l una recompensa pel bon comportament.
3. El seu fill/a copiarà les seves accions i paraules. Actuï i expressi's de la forma que li agradaria que el seu fill/a actués i parlés.
4. Sigui, amable, però ferm.

nens a l'escola

5. Elimini les temptacions (com temes delicats) abans que el seu fill/a tingui problemes. El prevenir un mal comportament és més fàcil que corregir un problema.
6. Ignori alguns petits problemes o conductes molestes. És necessari corregir els problemes més grans, especialment si el mal comportament pot ser perjudicial o perillós.
7. Sigui conseqüent en la seva forma d'actuació. Tracti sempre un mal comportament de la mateixa forma, perquè si no el seu fill aprendrà que algunes vegades pot “sortir-se amb la seva”.

8. Corregeixi al seu fill/a immediatament després que tingui el mal comportament, però esperi que se li hagi passat a vostè la fúria. Conti fins a 10 abans de dir o fer qualsevol cosa per reduir la seva ira i a tenir control de vostè mateix.
9. Estableixi regles que siguin adequades a l'edat del nen/a. Les regles funcionen millor en nens que estan en edat escolar. Els nens/es més petits (lactants i els que comencen a caminar) no les comprenen encara. Estan encara aprenent el que és una regla. En els més grans arribi a pactes.
10. Utilitzi el “temps parat” per a nens entre 18 mesos i 5 anys d'edat. El “temps parat” pot ajudar a corregir un mal comportament del tipus “pataletas”, “lloriqueos”, baralles i discussions. Per a utilitzar el “temps parat”, col·loqui al nen/a en una cadira (“racó de pensar”) sense joguines ni TV. No hi parli durant el “temps mort”. El “temps parat” haurà de tenir una durada d'un minut per cada any de l'edat del infant. Per exemple, un nen/a de quatre anys haurà d'estar en “temps mort” durant quatre minuts. El nen haurà d'estar callat durant almenys 15 segons abans que conclogui el “temps parat”.
11. Corregeixi als nens/es majors privant-los de les coses que els agraden (TV o videojocs, o estar amb els amics).
12.Recordi dir al seu fill que el comportament va estar malament, però que ell no és “dolent”.

No ha de fer:

1. No sermonegi o parli sobre mal comportament amb massa freqüència. Els nens ignoren les esbroncades.
2. No intenti raonar amb infants menors de tres o quatre anys d'edat. No ho entendran.
3. No critiqui al nen/a.
4. No renyi al infant amb molta freqüència. El renyar-lo fa que el nen estigui ansiós i pot fer que ho ignori. Pot empitjorar la conducta. No renyi mai al nen durant el “temps parat”.
5. No pegui mai al nen. El fer-ho ensenya al nen que està bé pegar a algú per a resoldre un problema.

Dr. F. Codina Garcia. Desembre 2014

ajustament
icona descarrega

Avís: La informació d’aquesta pàgina no es pot considerar un diagnòstic ni un tractament , així no pot substituir l’atenció medica. En cap cas substitueix l’opinió o les prescripcions dels professionals. El titular del lloc web no pot garantir que la informació està completament lliure d’error tot i els esforços per assegurar la veracitat i l’actualització . Es recomana sempre la consulta al seu pediatra i no es fa responsable de possibles malentesos del continguts de la pàgina.