catala  castellano
Logo Dr.F.Codina Garcia




Web Médica Acreditada. Ver más información 
Imatge estetoscopi
Les tres edats, per Gustav Klimt

Un terç de la nostra vida dormi’m.

Quan més petit, majors són les hores de son, respecte a les de vigília. Un nadó arriba a dormir 20 hores al dia. Els adolescents haurien de dormir més de 8 hores al dia.

El son és una necessitat però també és un hàbit. Com qualsevol hàbit es pot aprendre. Hem d’ensenyar a dormir.

El menjar és també una necessitat bàsica, i també un hàbit que hem d’ensenyar. La multitud d'estímuls que els/les nois/noies reben al llarg del dia és cada vegada major.

Abans d’anar al llit, es necessiten uns moment de serenor, de relaxació, de quietud. Cal un seguit de rutines prèvies a enllitar-se, per baixar les revolucions dels/les nostres accelerats/des fills/filles.

nens dormint

El ritual de posar el pijama, rentar les dents, preparar la roba, preparar els estris per l’escola, llegir, escoltar música...

Aquestes rutines s’han d’establir d’acord amb l’edat i desenvolupament del nens.

Espero que trobeu respostes a les vostres preguntes.

Avís: La informació d’aquesta pàgina no es pot considerar un diagnòstic ni un tractament , així no pot substituir l’atenció medica. En cap cas substitueix l’opinió o les prescripcions dels professionals. El titular del lloc web no pot garantir que la informació està completament lliure d’error tot i els esforços per assegurar la veracitat i l’actualització . Es recomana sempre la consulta al seu pediatra i no es fa responsable de possibles malentesos del continguts de la pàgina.